Dabid Martinezek Etzi.pm-n idatzitako artikuluak Telegram eta Elon Musk-en xAI enpresaren arteko akordioaren analisia egin du. Hitzarmenak Grok adimen artifizialeko txatbotaren integrazioa ekarriko du mezularitza-plataformara. Aliantza honek 300 milioi dolarreko inbertsioa eta Grok-en harpidetza bidezko diru-sarreren %50 Telegramentzat ekarriko ditu.
Artikuluak azpimarratzen du integrazio honek ez duela soilik funtzionalitate berriak eskaintzen, baizik eta datuen ustiapena, zentralizazioa eta erabiltzaileen esperientziaren merkantilizazioa areagotu ditzakeela. Telegram, hasiera batean alternatiba libre eta segurua bezala aurkeztu zen arren, gaur egun WhatsApp-en antzeko dinamika zentralizatzaileak eta opakuak erreproduzitzen dituela salatzen da.
Pavel Durov-en irudi libertarioa ere zalantzan jartzen da, Telegram-ek metadatuak pilatzen dituelako eta “txat sekretuak” ez diren elkarrizketetan zifratze osoa ez duelako eskaintzen. Grok-en integrazioa, beraz, enpresa-logika estraktibista baten adierazle gisa aurkezten da, erabiltzaileen datuak eta arreta monetizatzeko helburuarekin.
Azkenik, Cory Doctorow-en “enshittification” kontzeptua aipatzen da, non plataforma batek hasieran erabiltzaileak erakartzen dituen, ondoren inbertitzaileak, eta azkenik bi aldeei zukua ateratzen dien. Telegram-en kasuan, Grok-en integrazioa hirugarren fase horren adibide gisa aurkezten da.
Irakurri artikulu osoa HEMEN